När coronapandemin slog till omöjliggjordes alla besök på Nils Oscars bryggeri i Nyköping.
De inbokade ölprovningarna fick ställas in – tills man istället ställde om och genomför dem digitalt.
Vad gör man när ölprovningar inte kan genomföras på plats? Man kör online, live på Facebook! I maj ställde sig därför Ida Lindberg Klausen och Olle Sundberg från Nils Oscars för första gången framför kameran, istället för den sedvanliga gruppen på plats i bryggeriet. Plötsligt hade den fysiska gruppen på femton personer istället växt till nittio – framför sina respektive skärmar.
Anna Källberg är eventansvarig och den som ansvarar för provningarna, som normalt sett har sin högsäsong under april och maj.
– Vi höll det ganska enkelt och bjöd först på en rundtur i bryggeriet, sedan hade vi valt ut tre stycken öl som vi presenterade. Hemma hade folk köpt in samma öl för att kunna prova samtidigt, och det blev gott om interaktion och frågor. Och nu har vi lärt oss hur man gör, berättar Anna.
Premiärsändningen gick över förväntan och efteråt var en taggad programledartrio överens om att de absolut kommer att göra det igen.
Genom att ange din e-postadress här kommer du att bli registrerad som prenumerant på VisitSörmland Konsument som hanteras av VisitSörmland. Du kan enkelt avregistrera dig med en länk som finns i varje nyhetsbrev.
Visit Sörmland finansieras av Region Sörmland, företag och Sörmlands kommuner.
Integritets- & cookiepolicy